Kdo hradí opravy v bytě?
Každý uživatel nájemního bydlení se jednou za čas dostane do situace, kdy potřebuje zajistit revizi spotřebiče nebo provést drobnou opravu. Kdo ale hradí tyto opravy v bytě? Podílí se na nich nájemník?
Přenechte starosti s revizemi či opravami bytu nám a využijte svůj čas efektivněji. Máme s technickou správou bohaté zkušenosti a rádi se o vaši nemovitost postaráme.
Podílí se nájemník na běžných opravách a údržbě bytu? V jaké výši?
Ano, podle zákona se nájemník podílí na drobných opravách a údržbě bytu, a to vždy do výše 100 Kč/m2 podlahové plochy bytu za období jednoho roku (tj. u bytu o 40 m2 to jsou 4.000 Kč). Jednorázová platba nájemníka za opravu přitom nesmí přesáhnout 1.000 Kč.
Kdo hradí případně škody, za které nájemce nenese odpovědnost?
Za nájemníka vždy uzavíráme pojištění domácnosti a pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě s limitem 2.000.000 Kč. Případné větší škody by tedy byly hrazeny z pojištění.
Jak často byt fyzicky kontrolujete?
Vždy jednou za 6 měsíců. Kontrolujeme stav bytové jednotky, jejího zařízení a také to, zda nájemník užívá byt v souladu s nájemní smlouvou a domovními pravidly. Informaci o výsledku kontroly včetně fotografií najdete v online klientské zóně. Pokud zjistíme závadu, zajistíme neprodleně jejich nápravu, opravu či reklamaci.