V kultuře nasycené značkami se logo snadno stává předmětem iracionálního uctívání. Podnikatelé i marketéři zapomínají na to, co logo skutečně dokáže a co už je nad jeho síly. Nabízíme pár názorů podepřených léty pozorování a působení v oboru komunikace značek, které vám pomohou význam loga pro váš byznys lépe uchopit, nepodcenit a nepřecenit.
Rozdělte energii, pozornost a náklady na projekt
Někteří marketéři — a mnozí grafici — přisuzují logu větší význam, než má. Do jeho změny se pouští s přehnaným očekáváním, že přinese zlepšení celkového obrazu firmy a tím i větší zisk. Taky se to takhle mezi lidmi říká, jenže tak velkou moc sebelepší logo prostě nemá.
Zaprvé, logo vždycky působí v kontextu ostatních věcí. Za druhé, téměř nikdy není logo důvodem pro uskutečnění akce nebo nákupu. Úloha loga a celé vizuální identity ve vašem podnikání se dá symbolicky přirovnat k oblečení obchodníka. Samo skvělé oblečení ještě obchod nezaručí, ale mimoňská výstroj může jinak dobrého obchodníka znemožnit.